מידע למדריכה לתקופת הקורונה

אנחנו בטוחות שלכולן קשה להתמודד בימים טרופים אלו כשאין שגרה ברורה. קודם כל אנחנו מזמינות אתכן לדבר עם הרכזות שלכן כדי לא להיות לבד בתוך כל ההתמודדויות.

חשוב בימים אלו שיש כל כך הרבה חוסר וודאות לנסות לייצר סטינג קבוע למפגשים עם החניכות ולנסות ליצר עבורן איים של שפיות בתוך המציאות הזו שמציפה לא מעט התמודדויות. אנחנו מציעים לחניכות 2 פלטפורמות:

1. מפגשים שונים לאורך השבוע שמדריכים ומדריכות משתבצות להעביר להן. יש לכן הרצאה שנראה לכם שתגניב את החניכות? רוצות לעשות פעולה? דילמות? לימוד משותף של טקסט? מפגש מקוון של הבית מדרש? מוזמנות לשלוח אלינו רעיונות

2. להמשיך לקיים שיגרה של פעילות עם החניכות דרך ה-zoom

כדי לשמור על שיגרה חשוב לקבוע ימים ושעות קבועים שידועים מראש לחניכות על זמני המפגש (רצוי בשעת הפעולה הקבועה). להבהיר לחניכות שאתן עדין כתובת במידה וירצו לפנות אליכן.

בעמוד זה תמצאו מערכים ומידע לשימושכן.

מדריך להתקנת זום

כלי נוח להעברת פעולות בצורה אינטרקטיבית היא אפליקציית ה-ZOOM. אפשר להשתמש בתוכנה או דרך הטלפון הנייד או דרך המחשב. פה תוכלו למצוא מדריך מפורט שמסביר איך משתמשים במערכת.

כלים נוספים לשימושכן:
שם משתמש וסיסמה לכל הכלים: [email protected] 12345678
קהות:
https://create.kahoot.it/

יצירת משחקים מגוונים אונליין:
https://www.gamestructor.com/

פדלט-padlet – אתר/אפליקציה שדרכה אתה יכול ליצור לוח מקוון אינטרנטי וכו', אתר מאוד מעולה! 

מנטימיטר
אתר שנותן ליצור כל מיני דיאגרמות, למשל אפשר ליצור פעולה, לשאול שאלה עשות פילוח של התשובות ועוד
https://www.mentimeter.com/

פליפיטי:
אתר שלוקח כל מיני גוגל דוקס והופך אותם למשהו אינטרקטיבי ביותר, ממש שווה!
https://flippity.net/

פעולת עיבוד לחניכות על המצב הנוכחי

קהילה בצל הקורונה

תמצאו פה שתי פעולות:

1. קהילה בצל הקורונה – איך לייצר מרחב נעים ובטוח בשיחה הווירטואלית בתקופה המורכבת הזו, כדי שאפשר יהיה לחלוק את החששות האלו, לצחוק עליהם, להתעצבן, ולחוות כל רגש – כי הכל לגיטימי.

2. האדם כיצור חברתי: התמודדות בצל הקורונה – איך ליצור שיח ולתת מקום מפלט לחניכימות לגבי הפחדים שלהן בנושא הנגיף, ולבחון אם אנחנו כלהט"ב מרגישימות שיש לנו מספיק מקומות שבהם אנחנו נפגשות.

פעולות בנושא מגדר

3 פעולות:

פעולה 1 – פעולת בסיס על מגדר – הכרת מושגים והיכרות.

פעולה 2 – החניכות ישתפו את החוויות הראשונות שלהן ממגדר, יבינו את מקומו של המגדר בחיים שלנו והשינויים לאורך ההיסטוריה ויבינו שהן חלק מתופעת הדיכוי המגדרי.

פעולה 3 – פעולה בנושא דראג – הכרת עולם הדראג, התנסות בדראג והבנה ש"פרפורמנס" מתבטא גם ביומיום. הפעולה להורדה כאן

פעולות נוספות

2 פעולות:

1. אידיאל היופי ואהבה עצמית – הכרת מודל היופי בחברה המערבית שבה אנו חיים.

2. פעולה על זהות – החניכות יעמיקו את ההתעסקות סביב נושא הזהות ועיצוב הזהות.

מערכי תרבות

מטרות:

1. המשגה משותפת של המושג תרבות.

2. בירור השאלה מהי תרבות גאה? 

3. למידה והתנסות בהבחנה בין צריכת תרבות ליצירת תרבות

 פעולות:

  • מפגש 1- תרבות גאה
  • סדנא – גיבורי/ות תרבות 
  • מפגש 2- בין צריכה ליצירת תרבות 
  • ערב תרבות- במה פתוחה של החניכות 

מערכי תרבות - המשך

מטרות:

1. המשגה משותפת של המושג תרבות.

2. בירור השאלה מהי תרבות גאה? 

3. למידה והתנסות בהבחנה בין צריכת תרבות ליצירת תרבות

 פעולות:

  • מפגש 1- תרבות גאה
  • סדנא – גיבורי/ות תרבות 
  • מפגש 2- בין צריכה ליצירת תרבות 
  • ערב תרבות- במה פתוחה של החניכות 

מאגר מתודות ומשחקים

פה תוכלו למצוא כל מיני מתודות ומשחקים לשימושכן