עיצוב הקהילה

בארגון כ-400 מתנדבים ומתנדבות ומעל ל-4,000 חניכים וחניכות הנוכחים בפעילות השוטפת לאורך השנה. איגי שם לעצמו כמטרה לפעול למען העצמה של בני נוער וצעירים להט"בים במטרה לייצר עבורם מקום חברתי משמעותי ולעודד אותם לקחת חלק בעיצוב הקהילה בפרט והחברה הישראלית בכלל. הארגון פועל למען חינוך ושינוי חברתי עבור נוער להט"בי והטרו-סקסואלי כאחד ופועל למיגור תופעות אלימות, גזענות וגילויי הומופוביה לשם יצירת חברה צודקת, שוויונית ודמוקרטית.

"הפעילות שלי עם התלמידים בבית ספר היא למעשה השינוי שכולנו מייחלים לו" (גל הוד- פעילה בשנת שירות מטה אשר)

להיות השינוי שאנחנו רוצים

במציאות של החברה הישראלית כיום- הקהילה הגאה הבוגרת מתרכזת ברובה בעיר תל אביב וסביבתה. בטח בסביבה של בני נוער בישראל- אנו רואים פחות ופחות דמויות בוגרות משמעותיות להט"ביות בחייהם. מצב זה מסביר את הבחירה של רב בני הנוער בישראל כיום "להישאר בארון" ולהסתיר את זהותם המינית או/ו המגדרית גם ממשפחותיהם והקרובים להם ביותר. במחקר האחרון שביצע מכון המחקר של איגי ע"ש מגנוס הירשפלד ראינו שבישובים בפריפריה יותר בני נוער מדווחים על העדר דמויות או גישה לידע בנושאים להט"בים. איגי שמה לעצמה כיעד להיות מרחב חברתי משמעותי עבור כל נער ונערה מהקהילה הגאה בישראל, ולייצר עבורם מרחב חברתי משמעותי לגדול ולצמוח בו.

  • רקע היסטורי

    קראו עוד
  • הא.נשים שלנו

    קראו עוד
  • ארגון הנוער

    קראו עוד
  • תחומי רוחב

    קראו עוד
  • קהילות הצעירים

    קראו עוד
  • ארגון הבוגרים

    קראו עוד

חזון העמותה

ארגון הנוער הגאה יפעל למען העצמה של בנות ובני נוער גאה במסגרות החינוכיות הפורמאליות והבלתי פורמאליות, יפעל ליצירת מסגרות חברתיות משמעותיות עבור בנות הנוער ויפעל לראות אותן לוקחות חלק משמעותי בעיצוב הקהילה בפרט והחברה הישראלית בכלל. איגי ייתן מענה חברתי וסביבה בטוחה, לכל נער ונערה גאים בכל חלקי הארץ, דרך פעילות חינוכית משמעותית סדירה. איגי תעודד את חניכותיה וחניכיה לקחת אחריות על עיצוב עולמן, תחנך לחשיבה ביקורתית ותפיסה סולידרית חברתית, תחנך לשוויון, שחרור ודמוקרטיה. ארגון הנוער יהווה ארגון ארצי אשר ייצור מסגרות חברתיות עבור מתנדבות ומתנדבים ברחבי הארץ וקשרים אישיים שיהוו בסיס ליצירת יוזמות ולעשייה חינוכית משותפת.
חינוך משותף של נוער להט"בי ונוער הטרו סקסואלי במטרה להפוך את המאבק למשותף לכלל החברה הישראלית ליצירת חברה צודקת שוויונית ודמוקרטית. הארגון ימשיך לפעול באופן מקצועי ודמוקרטי לאור תכנית עבודה ויעדים משותפים לכלל הפעילות בשותפות עם מערך המתנדבות והמתנדבים אשר מייצגים מגוון קולות בקהילה הלהט"בית

מטרות

  • יצירת קהילות ממשיות למתנדבות ומתנדבים, על כל גווניה של הקהילה הלהט"בית, שיהוו בסיס לעשייה משותפת ולשינוי חברתי בחברה הישראלית.

  • פיתוח מסגרות חינוכיות משמעותיות אשר יתנו מענה וסביבה בטוחה לכמה שיותר בני נוער להט"בים בכל חלקי הארץ.

  • יצירת שותפות ויכולת השפעה בארגון, המשך עבודה מסודרת על פי תכנית עבודה מבוססת יעדים, תקציב ודרכי ביצוע. הקמה של מטה ארגוני חזק ומשמעותי

  • יצירת שיח בין נוער הטרו-סקסואלי ללהט"ב לשותפות אמיתית במאבק נגד הומופוביה ואלימות במערכת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית.