אפיון המרחב
לאחר חודש/חודשיים של פעילות יש התחלה של היווצרות הקבוצה, החניכות מרגישות יותר בנוח במרחב להשתתף ולשתף וגם בלבחון גבולות. מתחילות להתקבע נורמות קבוצתיות, "חבורות", דינמיקות. (לעתים עדיין מצטרפות חניכות חדשות). בשלב הזה יש יותר היכרות וזה שלב חשוב לזיהוי של נורות אדומות וחניכות שצריך לשים לב אליהן.
בנוסף, נראה לעיתים שחניכות כבר רוצות וצריכות יותר אתגר וגיוון מתודי. זו גם הזדמנות להזכיר שיש סמינר ראשון באיגי לתיכון- סמינר ונגארד- ולהזמין חניכות להרשמה (פרטים נוספים אצל רכזות הפעילות).
מצורפים קווים מנחים לעולם התוכן
אפיון התוכן
בעולם התוכן היסטוריה ותרבות נעמיק עם החניכות בהיסטוריה להט"בית, בדגש על היסטוריה להט"בית בישראל.
בנוסף, נעמיק בתרבות להט"בית- מהי תרבות להט"בית, ומהי תרבות בכלל?
נדבר על החשיבות בלעצב וליצור תרבות, ולייצר אלטרנטיבה לתרבות הרווחת, ולייצר תרבות להט"בית שאנחנו רוצות לתחזק ולשהות בה.
אנחנו באיגי רואות ערכים כמו פמיניזם וקוויריות כבלתי נפרדים, וכמעצבים את התרבות הלהט"בית הגאה.
מכאן כי בעולם תוכן זה נעמיק גם בלמידה על מגדר וקוויריות תוך היכרות עם מונחי בסיס ופירוק נורמות הטרונורמטיביות, וקוויריות כתפיסת עולם.
נעמיק במושג פמיניזם ובתנועה הפמיניסטית כתנועת שחרור לכולם, וכתשובה להיררכיה מגדרית ולמערכת הדיכוי הפטריאכלית. נבחן את הקשרים ההדוקים, ההיסטוריים, הערכיים והמאבקים שבין התנועה הגאה לבין התנועה הפמיניסטית.
פעולות בעולם התוכן
חט"ב | ונגארד (תיכון) | צעירימות | |
פעולת פתיחה | פתיחה – חט"ב | פתיחה – ונגארד | פתיחה – צעירימות |
פעולת דגל | דגל – חט"ב | דגל – ונגארד | דגל – צעירימות |
פעולת סיכום (תוצר) | תוצר- חט"ב | תוצר – ונגארד | תוצר – צעירימות |
פעולות נושא רב – גילאיות בנושאי החודש | |||
פעולת נושא – קוויריות – הטרונורמה וחריגות | פעולת נושא – פמיניזם |
פעולות משנים קודמות – פמיניזם
פעולות |
פעולת פתיחה- פמיניזם ישראלי |
פעולת דגל- המאבק להכרה |
פעולת תוצר |
פעולת נושא – פמיניזם בחיים שלי |
פעולת נושא- הבריחה מנשיות |
פעולות משנים קודמות – תרבות והיסטוריה
חטיבת ביניים | תיכון – ונגארד |
פעולת פתיחה – תרבות נוער ישראלית | פעולת פתיחה – תרבות היסטוריה וקהילה |
🏳️🌈 פעולת דגל – תרבות הנשפים | 🏳️🌈 פעולת דגל – עיצוב ויצירת תרבות |
פעולת תוצר חט"ב וונגארד |