
معهد ماغنوس هيرشفيلد للأبحاثמכון המחקר ע״ש מגנוס הירשפלדMagnus Hirschfeld Research Institute
מכון מחקר לעיצוב מדיניות חינוכית מכלילה בנושאי נטייה מינית, זהות וביטוי מגדר ולפיתוח מרחבים חברתיים מגוונים עבור ילדים, נוער וצעירים בישראל.
משימתו הראשית של המכון היא לקדם מרחבים בטוחים, מאפשרים וסולידריים וכך הלכה למעשה - חברה דמוקרטית בישראל.
המכון מתבסס על מחקר מקיף ועדכני בחינוך פורמלי ובלתי-פורמלי, בכדי לחלץ מתוך חוויות החיים של להט״בים ידע על הכללה וגיוון לרווחת הכלל. אנו מאמינים כי מרחבים מכלילים ומגוונים מטפחים תפיסות של כבוד, הכלה וערבות הדדית החיוניות לאזרחות דמוקרטית. המחקר מבוצע על ידי צוות המכון ורשת ענפה של עמיתי מהאקדמיה, בשיתוף פעולה עם אוניברסיטאות מובילות בארץ ובעולם.
- חוויות של תלמידים.ות גאים בישראל 2024
- סדנאות ארגוני להט״ב בבתי ספר ותרומתן לאקלים חינוכי 2023
- תלמידים ותלמידות על הקשת הטרנסית 2023
- תלמידים ותלמידות על הקשת הטרנסית בישראל 2023
- חינוך כוללני למען תלמידות ותלמידים טרנסים 2022
- מחקר הערכה תכנית ניר 2016
- התנהגות מינית בקרב נוער וצעירים גאים 2014
- סקר צרכים נוער להט״ב 2012
- חוויות של תלמידים.ות גאים בישראל 2012
- חוויות של תלמידים.ות גאים בישראל 2008
- חוויות של תלמידים.ות גאים בישראל 2004
המכון נקרא על שם ד"ר מגנוס הירשפלד, רופא גרמני ממוצא יהודי וחלוץ זכויות להט"ב שעבודתו המחקרית והציבורית הניחה את היסודות להכרה בת-זמננו במגוון האנושי. ברוח מורשתו, המכון משלב בין מחקר אקדמי פורץ דרך לבין השפעה מעשית בשטח. אחד מעקרונות היסוד של המכון הוא הנגשת ממצאי המחקר שלו לקהילות מקצועיות ולציבור הרחב, כדי להניע שינוי במרחבים החברתיים והחינוכיים בישראל. הגישה האקטיביסטית של המכון מבקשת לטשטש את הגבולות בין ידע תיאורטי לפרקטיקה חברתית, ולגשר בין אקדמיה לקהילה. זוהי גישה הרואה במחקר כלי לפעולה – לא רק להבנה, אלא גם להשפעה ממשית בשטח. בהתאם לכך, באמצעות שיתופי פעולה עם ארגוני הקהילה הגאה כמו חוש"ן וברית הלביאות, תוצרי המחקר הופכים לכלי עבודה יישומיים, המשולבים בהכשרות, סדנאות, ותוכניות חינוכיות. פעילות זו מוכוונת לשינוי השיח הציבורי, הפדגוגיה והתמיכה החברתית והחינוכית עבור ילדים, נוער וצעירים גאים.
עמיתי המכון
אורפה סנוף-פילפול, אונברסיטת תל-אביב
ד"ר אבנר רוגל, אוניברסיטת קולומביה
פרופ' אורן פזמוני-לוי, אוניברסיטת קולומביה
פרופ' גיא שילה, אוניברסיטת תל אביב