אפיון המרחב
בשלב זה של השנה החניכות רובן אחרי ביסוס יחסים ראשוניים בקבוצה. חלקן, כבר התברגו חברתית ומצאו את מקומן, בעוד שחניכות אחרות מתנדנדות או בוחרות לעזוב. בנוסף, בתקופה זו ניכרת עלייה בעומס הלימודי (במיוחד בקרב שכבות ונגארד). זאת, כאשר יש בסוף החודש סמינר מיניות.
מצד החניכות וגם מצידנו יכולה להיות מבוכה, רתיעה והתלהבות סביב העיסוק בנושא זה במרחב הקבוצתי. חשוב להדגיש ש"מיניות" היא מושג רחב שאינו מתייחס לאקט המיני בלבד אלא נוכחת בחיי היומיום שלנו במגוון אופנים – דרך קשרים שאנו מנהלות, רגשות, זהות ועוד.
בתחילת החודש נקיים תיאום ציפיות ברור עם החניכות בנוגע לגבולות השיח. נבהיר כי אנחנו לא מדברות על אקטים מיניים ופרקטיקות ספציפיות אלא מתמקדות במיניות במובנה הרחב, תוך שמירה על שיח מכבד, בטוח, חיובי ונעים. לצד זאת, נכיר בכך שיש רגישויות סביב תוכן זה ונשתדל לשים לב לתחושות ולהתנהגות של החניכות שלנו.
נשים לב לשפה שבה אנחנו משתמשות מול החניכות ומה היא מייצרת- האם היא מכילה, מכבדת ומאפשרת? ונהיה במודעות לכך שאנחנו לא מכירות או מזדהות עם החוויות של כולן והן אינן מכירות בהכרח את החוויות שלנו. נדאג שלא להתמקד רק בחוויה האישית שלנו ולא נמקם את עצמנו כמקור הידע היחידי בקבוצה (למשל, אם אני מדריכה לסבית סיסית אשתדל לשים לב לצרכים ולחוויות של חניכים.ות בעלי זהות מגדרית או מינית שונה, כמו חניכים טרנסים).
נזכור שמרחב הקבוצה הוא הזדמנות ייחודית לשיח משמעותי ובטוח על מיניות, מתוך הקשבה, רגישות וכבוד לחוויות המגוונות של כל אחת ואחד.
אפיון התוכן
בחודש פברואר נתעסק ביחסים וקהילה ורק לאחר מכן, בחודש מרץ נתעסק במיניות.
נדבר על המערכות יחסים בחיים שלנו מה המשמעות שלהן מה מעסיק אותנו ביחס אליהם, מה קורה במערכות יחסים בקהילה הגאה ומה אני רוצה לייצר בתוך הקהילה. נתעסק באיפה אנחנו לומדות על מיניות ומה מלמדים אותנו, מה ההשפעה של ההטרונורמה על היחסים והמיניות שלנו.
סמינר מיניות (תיכון-וואנגארד) בסוף פברואר נוגע ב: גבולות, הסכמה חופשית, תקשורת מינית, מיניות להט"בית, שבירת מיתוסים, מיניות נורמטיבית, מיניות קווירית, שחרור המיניות
סמינר יחסים (חטיבה) נוגע ב: אני ועצמי, מערכות יחסים בראייה קרווירית, התנסויות ראשונות, גבולות ומרחב אישי, אי עצמי ומערכות היחסים בחיי, תמונת עתיד, איגי כפלטפורמה ליחסים.
פעולות בעולם התוכן
חט"ב | ונגארד (תיכון) | צעירימות | |
פעולת פתיחה | יחסים קווירים | מערכות היחסים בחיי | יחסים |
פעולת דגל | קוויריות ותבניות בקהילה | יחסים בקהילה הגאה | סדנה מערכות יחסים |
פעולת פתיחה יחסים\מיניות | רומנטיזציה ופנטזיה ביחסים | ||
פעולת דגל יחסים\מיניות |
הטרונורמה ביחסים | ||
פעולת סיכום (תוצר) | פאנזין אהבה ויחסים | תערוכה קבוצתית |
פעולות משנים קודמות – יחסים
חטיבת ביניים | תיכון – ונגארד | קבצים חשובים המלווים את עולם התוכן |
פעולת פתיחה – זוגיות ומערכות יחסים | פעולת פתיחה – מיניות ובושה להט"בית | מדריך לחניכות |
🏳️🌈 פעולת דגל – חברות ואהבה | 🏳️🌈 פעולת דגל – מטאפורה חדשה למיניות | מדריך למדריכות |
פעולת סיכום / תוצר | פעולת סיכום / תוצר |